Slam wil ‘keihard boosten’ met nieuwe campagne en propositie

Slam presenteert zijn ‘aangescherpte merkverhaal’, nieuwe audiovormgeving én nieuwe programmering. Boost your life, zo gaat het radiostation vanaf vandaag met zijn nieuwe merkpositionering door het leven. De gelijknamige merkcampagne moet de luisteraar motiveren samen met Slam ‘het leven keihard te boosten’.

Het gaat goed met Slam (onderdeel van RadioCorp), aldus het radiostation zelf. Luisteronderzoek van GfK wijst uit dat het station, dat voornamelijk pop en dance draait, een marktaandeel van 3,7% in de doelgroep 20-49 jaar heeft in de periode mei-juni. In december-januari was dit nog 2,3%. Slam scoort hiermee het hoogste marktaandeel in elf jaar tijd.

Slam zoekt de rand op

Tegenwoordig draait dan ook alles om positieve energie bij Slam, zegt marketingdirecteur Chiel de Leeuw. ‘We haten saaiheid en heilige huisjes. We zoeken de rand op, willen dansen, sjansen. Dit alles komt samen in de nieuwe campagne.’

De nieuwe programmering en audiovormgeving zijn hier en hier te bekijken en beluisteren. De campagne is ontwikkeld door bureau The Stardusters en de audiovormgeving komt van de hand van Pure Jingles.

https://www.adformatie.nl/campagnes/slam-wil-keihard-boosten-met-nieuwe-campagne-en-propositie?tid=TIDP2723395X8751BB7F67C84D308F01B7E0A6540EB0YI5&utm_campaign=ADF_NB%20Adformatie%20Media%20(week)&utm_medium=email&utm_source=SMG&utm_content=361_15%20aug%20(wk%2033)